2020-04-07 05:35Pressmeddelande

Mylo och barn arbetar hårt för att rädda planeten med stor berättelser!

Mylos unikt personliga och vackra illustrerade barn böcker ägnas åt att rädda planeten.

Mylo har som uppdrag att göra lärande om miljön underhållande och uppslukande, bygga upp självkänsla hos barn när de spelar hjälten och gör läsningstiden och familjetiden ännu roligare. Nu mer än någonsin vill familjer skapa meningsfulla minnen som syftar till att inspirera till starkare familjerelationer, samt göra utbildningen till en rolig upplevelse.

Lansering av nya nivåer av personalisering

Det talangfulla teamet bakom Mylo (DeveoStudio), fann från sin egen forskning att det fanns en brist på böcker i kategorin som ägnas åt miljöutbildning för små barn. Dessutom har barnen lättare att känna igen sig i en personlig bok baserad på deras kläder snarare än deras funktioner.

Så för att verkligen kunna fånga ett barns likhet lanserar Mylo en rad fyra miljöhistorier som har tre ökande nivåer av anpassning.

Till exempel: https://anyflip.com/utha/msqa/

Förutom frisyrer, hår, ögon och hudfärger, kan Mylo också illustrera ett barns favoritkläder för hand. Och om du känner dig riktigt kreativ kan du skriva och illustrera en helt unik bok från början med barnet som huvudperson.

“Teamet på DeveoStudio vill använda sina talanger genom sin berättelse och illustrationer för att underhålla barn på ett pedagogiskt, meningsfullt och minnesvärt sätt” säger Raluca Drozan, marknadschef på Mylo.

Allt som krävs är att gå online och följa den enkla beställningsprocessen: välj en historia, ladda upp ett foto och skriva ett personligt engagemang. Berättelsen skrivs sedan ut i Malmö, levereras gratis och ett träd planteras också i barnets namn.

Föräldraskap

Föräldrar behöver ett roligt och kreativt sätt att utbilda sina barn om miljön.

Det har också blivit svårt att hitta meningsfulla, personliga gåvor som både kan utbilda och underhålla barn. Detta är en gåva som kommer att stå sig genom tiderna och och kommer att värdesättas i kommande år.

“Föräldrar kan använda vår berättelse för att utbilda sina barn om vikten av att leva i en hälsosam miljö genom att förvandla dem till hjälten till en trevlig och berikande berättelse, säger Raluca.

För att läsa mer om de olika berättelserna och hur kunder kan beställa en bok, kan du besöka vår blädderblock:

Eller besök vårt pressrum på: https://press.mylobarnbocker.se

Om Mylo

Teamet från DeveoStudio är en grupp begåvade författare och illustratörer med många års erfarenhet. Baserat i Rumänien, men de har valt att lansera sin produkt i Sverige på grund av passionen och historien att berätta traditionella historier och lokala legender, liksom det faktum att vård av miljön står högt på dagordningen för varje familj i Sverige.

Kontaktperson: Raluca Drozan

hej@mylobarnbocker.se

Om Mylo din berättelse

Individualiserade barnböcker och fantastiska äventyr där ditt barn är hjälten.