2020-04-17 10:08Pressmeddelande

För föräldrar som vill uppfostra självsäkra läsare, här är en personlig berättelse från Mylo, där deras barn är hjälten.

Mylo din berättelseMylo din berättelse - hur fungerar

Fantastiska äventyr där ditt barn är hjälten.

Med tanke på att familjer har spenderat mycket tid hemma nyligen, skulle föräldrar vara mycket tacksamma för en hjälpande hand. Behovet av att ha kul och att kunna avkoppla verkar vara viktigare än någonsin, speciellt i dessa svåra tider, och att kunna förvandla tiden med familjen roligare.

Familjer arbetar hårt för att skapa speciella stunder som stärker familjebanden. Mylo vill hjälpa dem att göra inlärningsprocessen rolig, med sitt utbud av personliga barnböcker. Berättelser hjälper barn att förstå hur de kan börja ta små steg för att bli hjältar i sina egna livshistorier.

Mylo’s vackert illustrerade böcker innehåller berättelser som ägnas åt att rädda planeten. Den magiska kombinationen av en traditionell berättelse kombinerad med ett unikt sätt att personalisera boken syftar till att inspirera barns fantasi.

”Vårt uppdrag på Mylo är att hjälpa barn att lära sig om miljön på ett roligt sätt, att förbättra barnets självkänsla genom att barnet spelar berättelsens hjälte.” säger Raluca Drozan, marknadschef, Mylobarnbocker.se.

På Mylo skapas magiska och personliga berättelser med barnet som är en hjälte som utforskar världen, gör underbara saker, hjälper barn att förstå om naturen, och hur de kan hjälpa till att skydda den.

Personaliseringens positiva kraft

Barn tycker att det är lättare att känna igen sig i en personlig bok när de ser hjälten klädd i sina favoritkläder. Den unika personaliserings funktionen som Mylo erbjuder i berättelserna, kan hjälpa barnet att bli mer öppen för nyckelbudskapet och lärorna i varje berättelse.

Till exempel: https://anyflip.com/utha/msqa/

Hur berättelser kan hjälpa föräldrar

"Vi har en passion för böcker, illustration och natur, så om vi kan fylla ett barns tid med att läsa och lyssna på berättelser, blir vi mycket glada." Säger Raluca Drozan, marknadschef, Mylobarnbocker.se.

Oavsett om föräldrar letar efter en berättelse att läsa före läggdags, eller ett äventyr till sjöss. Är det tydligt att läsning och lyssnande bland barn har ökat den senaste tiden. Och föräldrar behöver all hjälp de kan få för att stimulera barnens fantasi, liksom en önskan att läsa och lära sig om miljön.

Mylo gör allt ännu mer personligt, med ett engagemang som kan användas i boken och ett foto. Dessutom trycks böckerna lokalt, i Sverige, med gratis leverans.

Om du vill läsa mer om olika berättelser och hur kunder kan beställa en bok kan du besöka:

Eller besök vårt nyhetsrum på: https://press.mylobarnbocker.se

Om Mylo

Teamet på DeveoStudio är en grupp begåvade författare och illustratörer med många års erfarenhet. Baserade i Rumänien valde de dock att lansera sin produkt i Sverige, på grund av Sveriges passion och historia att berätta traditionella historier och lokala sagor, liksom det faktum att miljövård står på schemat för varje familj i Sverige.

Kontakt: Raluca Drozan

hej@mylobarnbocker.se

Om Mylo din berättelse

Individualiserade barnböcker och fantastiska äventyr där ditt barn är hjälten.

Raluca Drozan
Marketing manager