2020-04-23 10:55Pressmeddelande

Att väcka passionen för att lära sig skydda miljön.

Mylo din berättelseMylo din berättelse - namnbok

Uppdraget för Mylobarnbocker.se är att göra läsning och lärandet om miljön rolig och fängslande.

Böckerna som illustreras vackert av Mylo har underbara berättelser som ägnas åt att rädda planeten. En magisk kombination av traditionella berättelser som kombineras med en unik anpassning för att förvandla barnet till berättelsens hjälte. De stimulerar barnens fantasi och ger dem mer lust att lära sig.

Världsbokdagen

I Sverige firar vi Världsbokdagen den 23 april. En dag som är till för att fira böckernas kraft. Böckernas kraft kan också användas för att bekämpa isoleringen i dessa svåra tider, stärka familjebanden och utöka våra horisonter. Samtidigt stimulerar vi sinnet och kreativiteten genom att läsa.

"Vårt uppdrag på Mylo är att hjälpa barn att lära sig om miljön på ett roligt sätt." säger Raluca Drozan, marknadschef, Mylobarnbocker.se.

Svenska barnbokinstitutet Bokprovning 2020 granskade barn- och ungdomsböckerna som publicerades förra året. De observerade att antalet böcker om klimathot, miljöskydd, återvinning och väderförändringar har ökat.

I april och under hela året vill Mylobarnbocker.se inspirera föräldrar och vårdnadshavare att dela Mylo med sina barn.

"Det är dags att fira hur viktigt lärandet är, att uppmuntra mognaden och förtroendet för barn som läsare. Även uppmuntra dem till en passion i livet för att skydda naturen och lära sig om världen runt om oss." säger Raluca Drozan.

På Mylo skrivs personliga magiska berättelser om barnet som är hjälten. Det finns fyra berättelser att välja mellan: om havet, bin, vintern och naturen.

Mylo’s-böcker skrivs ut lokalt i Sverige, med gratis leverans, och framför historien kan du lägga till ett personligt meddelande.

Vi gör även det vi säger och promotar ett  ekologiskt uppförande i processen att köpa våra böcker:

● Vi planterar ett träd för varje beställd bok;

● Vi erbjuder kunderna möjlighet att beställa våra böcker endast i digitalt format (PDF);

● När det gäller PDF-inköp görs en större donation för att plantera träd.

För att läsa mer om de olika berättelserna och hur kunder kan beställa en bok, besök:

Till exempel: https://anyflip.com/utha/msqa/

Eller besök vårt pressrum på: https://press.mylobarnbocker.se

Om Mylo

Teamet på DeveoStudio är en grupp begåvade författare och illustratörer med många års erfarenhet. Baserade i Rumänien valde de dock att lansera sin produkt i Sverige, på grund av deras passion och historia att berätta traditionella historier och lokala sagor, liksom det faktum att miljövård står på schemat för varje familj i Sverige.

Kontakt: Raluca Drozan

hej@mylobarnbocker.se

Om Mylo din berättelse

Individualiserade barnböcker och fantastiska äventyr där ditt barn är hjälten.

Raluca Drozan
Marketing manager